emmavestergaard.blogg.se

Det här med mode är ganska dumt

Publicerad 2015-08-31 14:20:00 i Allmänt,

Kan inte påstå att jag klär mig moderiktigt och ska jag vara helt ärlig så tycker jag det här med mode är ganska dumt. Det är väl ingen annan som ska tala om för mig vad som är snyggt och hur kommer det sig att alla ska tycka att samma slags kläder är snygga helt plötsligt? Snacka om att inte ha en egen åsikt utan att bara följa grupptrycket. Just nu är det riktigt illa och det är omöjligt att hitta kläder som jag tycker är snygga. Jag gillar till exempel inte smala byxor, på 70-talet förstod ju folk att det var snyggare med lite utsvänga byxor men det är som bortglömt nu och de flesta byxor sitter supertajt hela vägen och det ser ju inte ok ut. Det roliga är att dessa moderiktiga människor kommer att se tillbaka på den här tiden och skratta åt sig själva för att de hade så löjliga kläder, precis som vi skrattar åt folks klädstil på 80-talet.
 
Vad hände med originalitet och personlig stil? Egen smak? Tur att det finns internet så att man kan köpa kläder som inte ser löjliga ut. Det finns betydligt större utbud av kläder online och man kan hitta det mesta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela