emmavestergaard.blogg.se

Gym träningsvärk idag!

Publicerad 2015-08-31 14:44:00 i Allmänt,

Jäklar vilken träningsvärk jag har idag, jag körde stenhårt på gymmet igår. Vet inte riktigt vad jag sysslar med eftersom jag inte har tränat på gym så mycket, men man fattar ju i alla fall att man ska lyfta tunga vikter så att man blir svettig, det är ju ingen raketforskning att motionera direkt. Rör dig mycket med hela kroppen och lyft tungt så att det blir jobbigt är ju ungefär vad man bör kunna. Känns en övning obehaglig så att man riskerar att skada sig så ska man naturligtvis sluta med den övningen omedelbart, ganska basic.
 
 
Hur kommer det sig då att folk får för sig att betala ett belopp som motsvarar en månadsavgift på ett bra gym per träningspass med en personlig tränare? Det är en bra fråga. Klart att det kommer att ge bättre träning, en personlig tränare stoltserar ju över att träningen ska vara så hård som möjligt, "med mig får du riktigt hård träning" mentaliteten. Problemet är bara att man kanske borde öka träningsdosen över en viss tid. Det är väl ingen som har råd att betala den sortens pengar för varje träningstillfälle om man tränar 3-5 gånger i veckan. Ok om man tränar på elitnivå, då kan man ju ha nytta av att anlita en personlig tränare.
 
Ska köpa nya träninsbyxor, måste ha lite ombyte. Jag har hittat en rabattkod till spotamore.se, en webbutik som säljer kläder. Det här med rabattkoder är ju väldigt smart, man får billigare pris på det man köper. Har aldrig tänkt på att man kan hitta rabattkoder på nätet tidigare men nu använder jag nästan alltid rabattkoder när jag köper något online.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela