emmavestergaard.blogg.se

Otur i kärlek

Publicerad 2015-09-28 15:47:52 i Allmänt,

Att det ska vara så svårt att hitta någon att dela vardagen med. Vissa har ju verkligen tur i kärlek och hittar rättperson på en gång men det har verkligen inte jag. Det känns som att jag aldrig kommer att hitta den rätte. Jag vet inte om jag har för höga krav eller vad det är för fel. De flesta jag träffar är ganska tråkiga och det klickar liksom aldrig. Det är inte på grund av att jag inte har försökt i alla fall. Ett tag var jag ute på krogen flera dagar i veckan eftersom jag var så trött på att vara singel men jag hittade ingen för det. Sen tänkte jag att det kanske var fel ställe att leta på och då började jag nätdejta. Det var inga problem att hitta en dejt på nätet, jag hade en dejt i veckan ett tag men jag lyckades aldrig träffa någon som jag blev intresserad av och om jag gjorde det så var den personen inte intresserad.

Frågan är om man ens kan påverka detta själv? Det kanske redan är bestämt i förväg när jag ska träffa någon så det hjälper inte att leta runt som jag har gjort.

Man kan ju säga att man inte kan hitta kärleken på krogen, att det är fel ställer att leta på men samtidigt så har jag en väninna som aldrig går ut på krogen förutom en enstaka gång för att fira en kompis födelsedag och vad tror ni händer, hon hittar den perfekta pojkvännen på en gång och de är fortfarande tillsammans, snacka om orättvist. Det är klart man börjar undra om det inte är förutbestämt när och vem man kommer att träffa. Man kanske bara ska sätta sig och titta på tv tills man stöter på den rätte. Det kan ju lika gärna vara så att det knackar på dörren och det visar sig vara en granne som är nyinflyttad och vill låna lite socker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela